A ruhásszekrény nem raktár. Az íróasztal alsó fiókja sem az. Ha berakunk pár cuccot a spájzba a lekvárok közé, az nem éppen készletgazdálkodás. Ha azt mondom raktár, akkor nekem valami ilyesmi jut eszembe:
Amazon.com raktár (forrás: onebigphoto.com)
Mégis, ha felmegyek a Vaterára, tolja mindenki az arcomba, hogy RAKTÁRRÓL, RAKTÁRRÓL, RAKTÁRRÓL...
Most komolyan?! Aki egy kicsit is gondolkodik, az el kezd kételkedni. Hogyan lehet az, hogy valaki tíz- vagy százezreket kiad egy helyiség bérletérét, majd mondjuk cukorfalat1234 néven (csak kitalált felhasználói név, amennyiben mégis létezik felhasználó ilyen nicknévvel, akkor nem róla van szó) árul egy online aukciósoldalon. Elég ellentmondásos. De ha mégis így van, akkor bizony újra kellene gondolnia a tevékenységet. Egy termék nem attól lesz sikeres, ha 100Ft-al aláverünk mindenkinek, persze lehet a siker kulcsa, de önmagában elég kevés.
Értem én, hogy valahogy meg akarjuk magunkat különböztetni azoktól, aki nem tartanak otthon minimális „készletet” abból amit árulnak, de kérem ne a raktár szót használjuk erre. Majdnem mindenki volt már normális, hagyományos raktárban, és bizony eléggé meggyalázzuk azon -logisztikában használt- kifejezések tartalmát, ha megpróbáljuk ugyanezeket ráerőltetni a könyvespolcunkra és a post-it-re vagy a banánosdobozra.
Ha már annyira ki akarunk tűnni a többiek közül, akkor inkább használjuk azt, hogy AZONNAL, vagy valami mást. Másrészt attól, hogy teletűzdeljük az eladni kívánt termék fejlécét mindenféle hívószóval, nem biztos, hogy hatékonyabb lesz az eladás, sőt inkább megunom és bezárom a böngészőt. Elég fárasztó keresni a szénakazalban a normális aukciókat.
Ezer féle megoldás van arra, hogy kiemeljük az aukciónkat a többi közül.
Van ugyebár a kiemelés. Tudom, pénzbe kerül, de hatékony, rögtön a lista első oldalán találjuk magunkat. Bár én rutinosan, pont ezért mindig a 3. vagy 4. oldalról kezdem a böngészést. Az átlagos vásárló azonban ezt nem fogja megtenni. Az a pár százas bizony több ezrest is hozhat a konyhára.
Van más lehetőség is. Ha egy kicsivel több időt szánunk a termék megjelenítésére, gyorsan növelhetjük a hitelességünket. Az nekem nem hiteles, hogy átmásolja az eladó az eredeti szöveget és képet a Vaterára. Ott virít a képen a kínai, angol és másnyelvű felirat, a leírás pedig teli Google Translator által félrefordított baromságokkal! Talán még az eredeti eladó neve is megtalálható a képeken, ami egyenesen igénytelen. Kezdjük talán azzal, hogy magunk csinálunk képeket. Jó géppel, oldalról, hátulról, előlről és működés közben. Aztán folytassuk azzal, hogy a leírásban csak a lényeget említjük meg. A marketing körítés és a paraméterek leírása legyen összhangban! Annak már nem sok a marketingértéke, hogy „Filmezésre, irodai munkára kiválóan alkalmas.”, mert minden laptop, amit még be lehet kapcsolni, az ezt a szintet meg tudja ütni. Aki nem ért ahhoz, amit vesz, az kérdezni fog, másoktól, barátoktól is. Aki pedig ért hozzá, az el sem olvassa ezeket.
Szóval ezek után mindenkit megkérnék, aki haszon reményében árul ezeken az aukciókon, az szánjon rá időt, hogy normálisan jelenjen meg minden aukciója. Igenis megéri belefektetni némi időt, és egy kevéssel több összeget.
És nem utolsó sorban, ha valamit árulunk, akkor próbáljunk belebújni a vevő bőrébe is és gondoljuk át, hogy ha vevők lennénk, akkor tényleg vonzónak tartanánk a saját aukciónkat? Elvégre a vevőket akarjuk megszólítani, ebben talán egyet is érthetünk.
Utolsó kommentek